Jak pozbyć się problemów ze snem?

Szacuje się, że nawet połowa Polaków może się nie wysypiać. Problemy ze snem mają ogromny wpływ na jakość naszego funkcjonowania. Bezsenność i inne komplikacje mogą powodować: zaburzenia koncentracji, poranne bóle głowy, pogorszenie samopoczucia, brak sił witalnych.

W związku z licznymi konsekwencjami zaburzeń snu, leczenie zdaje się być koniecznością. Niestety, bardzo często wybieramy najprostszą drogą, a mianowicie – tabletki nasenne. To rozwiązanie jest jak najbardziej skutecznej, jednakże działa tylko i wyłącznie na objawy. W praktyce oznacza to tyle, że problem nie jest rozwiązywany (tabletki nasenne nie likwidują przyczyny występowania bezsenności).

Co gorsze, tabletki nasenne bardzo często działają uzależniająco. Innymi słowy – jednostka po zastosowaniu tabletek nasennych nie potrafi zasnąć bez nich (niezależnie od warunków). To niebezpieczne zjawisko, którego powinniśmy unikać. Tabletki nasenne powinny zatem stanowić ostateczność jeśli chodzi o leczenie bezsenności.

Alternatywa: naturalne sposoby na bezsenność

Na całe szczęście, postęp medycyny pozwala zrozumieć schematy pracy organizmu, co umożliwia podjęcie naturalnej i równej walki z bezsennością. Niestety, efektywność takich działań bywa bardzo różna. Często zmiany skutkują dopiero po kilku tygodniach. Nie mniej jednak – nie niosą za sobą absolutnie żadnych reakcji niepożądanych.

W pierwszej kolejności musimy zadbać o dwa elementy: dietę oraz aktywność fizyczność. Ta pierwsza powinna być zdrowa, zbilansowana i regularna. Istotnym jest również to, by ostatni posiłek był konsumowany najpóźniej do trzech godzin przed snem. Jeśli zaś chodzi o aktywność fizyczną, to ma ona na celu poprawę ogólnej kondycji organizmu. Podobnie jak w przypadku diety, kluczowa jest regularność.

Istotne jest również to, aby zadbać o komfort w sypialni. Wywietrzone, odpowiednio wyziębione (do około 18 stopni Celsjusza) łożko z wygodnym materacem i poduszką potrafi zdziałać cuda.

Warto również zainteresować się suplementacją na problemy ze snem (nie mylić ze środkami farmakologicznymi). Wiele środków może ułatwić nam zasypianie.

Zdrowy tryb życia na problemy ze snem?

Coraz więcej osób postanawia zmienić tryb swojego życia i decyduje się na wdrożenie tzw. zdrowych zasad. O czym mowa? Co zrobić, aby można było powiedzieć, że prowadzę zdrowy tryb życia? Poznaj pięć kluczowych zasad, które poprawią kondycję Twojego ciała i samopoczucie oraz zredukują ilość infekcji oraz chorób.

Zasada numer 1: odżywianie
W pierwszej kolejności po prostu musimy zadbać o dietę. To absolutnie kluczowy element naszego trybu życia. Bez niego bardzo, ale to bardzo trudno o jakąkolwiek poprawę.

Dieta powinna być nie tylko zdrowa, ale także – zbilansowana i regularna. Musimy jeść tyle ile potrzebujemy, o stałych porach, w równych odstępach czasu.

Zasada numer 2: codzienne ćwiczenia
Przyczyną słabej kondycji fizycznej są zwykle zaniedbania ruchowe. Codzienna, kilkudziesięciominutowa aktywność powinna w pełni rozwiązać ten problem. Bezwzględnie należy zadbać o to, aby ćwiczyć codziennie – umiarkowanie intensywnie.

Zasada numer 3: relaks
Wiele osób, zmieniając swój tryb życia tworzy plan, który uwzględnia szereg różnych zmian. Bardzo często, w tym wszystkim zapominamy o relaksie, który pełni bardzo ważną role. Wszakże, zajęcia relaksacyjne mają kluczowy wpływ na nasze samopoczucie oraz redukcję wszelakich czynników stresogennych.

Zasada numer 4: sen
Chciałoby się powiedzieć: „o wilku mowa!”. Wszak, sen to jeden z elementów zdrowego trybu życia. Powinniśmy spać co najmniej sześć godzin dziennie. Wszak, podczas snu dochodzi do niezwykle ważnych procesów regeneracyjnych. Dzięki nim, czujemy się rześko, a nasze narządy wewnętrzne są gotowe do wydajnej pracy.

Zasada numer 5: regularność
Wszystko, co robisz w ciągu dnia powinno być przybrane w ramy czasowe: praca, sen, aktywność fizyczna, dieta (wszystkie posiłki). Dzięki temu, Twój organizm będzie mógł zrozumieć i dostosować się do trybu życia. Ta regularność, zagwarantuje efektywniejszą, wydajniejszą pracę między innymi: układu trawiennego, układu jelitowego, serca oraz układu naczyniowego itd.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *