Trzy kroki do zgrabnej sylwetki

Kto z nas nie marzy by stać się posiadaczem lub posiadaczką zgrabnej, szczupłej sylwetki? Otóż, zdecydowana większość wręcz marzy o tym, by móc bez oporów włożyć bikini lub kąpielówki na plaży.

Szacuje się, że kompleksy związane z własną figurą może mieć nawet 55% Polaków. To całkiem sporo, nieprawdaż? Dlatego też, postanowiliśmy przygotować mini poradnik, który pozwoli Wam osiągnąć cel i wreszcie móc pochwalić się zgrabną, piękną sylwetką. Jesteście gotowi?

Krok pierwszy: Twoja dieta, czyli jesteś tym, co jesz!
Odżywianie to niezwykle ważny element odchudzania. Jego rola jest ogromna, wszak – bez dostarczenia odpowiedniego materiału byśmy po prostu nie przytyli. Zatem zmiany w diecie są nieuniknione. Powinny obejmować nie tylko bilans poszczególnych posiłków, ale także ich jakość oraz pro-zdrowotność. Niezwykle istotnym elementem jest także regularność. Zachowanie stałych pór posiłków pozwala zwiększyć efektywność procesów metabolicznych.

Krok drugi: Trening – czyni mistrza!
Ćwiczenia na odchudzanie są kolejnym, nieodłącznym elementem odchudzania. W praktyce oznacza to po prostu zwiększenia aktywności fizycznej w ciągu dnia. Wszak, nie ma konieczności (choć jest wskazane) stosowania wyspecjalizowanego treningu odchudzającego. Wszak, każda, intensywna aktywność generuje zapotrzebowanie energetyczne. To w połączeniu ze zbilansowaną dietą, zmusza nasz organizm do pozyskiwania energii z materiałów zapasowych, a tym właśnie jest nasza, odłożona tkanka tłuszczowa.

Krok trzeci: Suplementacja i jej rola.
Stosowanie suplementów diety powoli staje się koniecznością, a nie tylko „opcją”. Dlaczego? Rola środków jest coraz większa. Ich skuteczność pozwala likwidować tkankę tłuszczową dwa razy szybciej. Dlatego też, tak wiele osób sięga po rozmaite suplementy. Należy mieć jednak na uwadze, że preparat preparatowi nierówny. Istnieje wiele różnych suplementów diet, które pozostawiają wiele do życzenia. Wybieraj z głową!

Dlaczego tak trudno mi schudnąć?

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek co stanowi przyczynę Twoich niepowodzeń, jeśli chodzi o próby schudnięcia? W ponad 90% przypadków odpowiada za to nasza psychika, a konkretniej gotowość do podjęcia działania, czyli innymi słowy – motywacja.

Motywacja – klucz do sukcesu?

Musisz posiadać motywację, by podejmować jakiekolwiek działania. W przypadku odchudzania jest to aspekt apsolutnie kluczowy.

Osoby, które rezygnują z odchudzania zwykle znajdują różnego rodzaju wymówki. Wszystko jednak sprowadza się do braku gotowości, do podejmowania działania. Czy można temu zaradzić? Co zrobić by motywacja zawsze była naładowana na 100%!?

Jak dbać o motywację do odchudzania?

Przede wszystkim w pierwszej kolejności należy ustalić cel. Musi on być klarowny i precyzyjny. Kartkę wraz ze spisanym postanowieniem należy umieścić w dobrze widocznym miejscu – na tablicy korkowej, drzwiach lub lodówce.

Kolejnym krokiem jest założenie dziennika odchudzania. W tym celu będziesz potrzebować notes w którym w przeddzień będziesz ustalać harmonogram dietetyczny i treningowy. Każdego dnia będziesz notować postępy. Ustalisz również to jak często dokonywać będziesz pomiarów (wagowych). Sugerujemy robić to nie częściej niż 1-2 razy w miesiącu.

Wypełniając zadania nie możesz orientować się na rezultat. Twoim celem ma być wykonanie danej czynności, a nie jej efekty. Podchodząc „zadaniowo”, a nie „wynikowo” eliminujemy efekt demotywacji wywołanej przez nieudane, nieefektywne próby.

Ostatnim krokiem jest zapewnienie stosownych nagród za wykonywanie poszczególnych zadań. Ustal, co i kiedy możesz zdobyć za wypełnienie harmonogramu, by dodatkowo potęgować motywację.

W wielu przypadkach motywacyjnie działa również rywalizacja. W tym celu zaleca się realizowanie treningu i diety we dwójkę (np. Z bliską osobą, przyjaciółką). To nie ma być walka o to, kto jest lepszy ale swojego rodzaju współzawodnictwo. Efekty bliskich motywują szczególnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *