Sposób na odchudzanie: suplementy (zielona herbata) i aktywność fizyczna (aerobik)

Co do tego, że nadwaga stanowi problem o charakterze globalnym – nie ma żadnych wątpliwościch. Już w tym momencie, szacunki mówią o niemal 50% społeczności, która boryka się ze zbyt dużą ilością tkanki tłuszczowej. Aby pozbyć się tego problemu społeczeństwo decyduje się na realizację różnego rodzaju procesów. Obok diety, sporą popularnością cieszą się suplementy oraz rozmaite formy treningowe.

Rola suplementacji w procesach odchudzających

Stosowanie suplementów diet to proces, który sam w sobie nie wykazuje działań spalających tkankę tłuszczową, ale może wyraźnie wpływać na efektywność diety oraz treningu. Suplementy mają na celu wspomagać pracę układu trawiennego (przyśpieszać metabolizm), hamować apetyt oraz oczyszczać organizm z toksyn.

Zielona herbata jako najlepszy przykład suplementu na odchudzanie

Jednym z najbardziej znanych suplementów diety jest zielona herbata. To specyfik ogólnodostępny – dostaniemy go w każdym supermarkecie. Co więcej, jego cena jest relatywnie niska. Zielona herbata jest kilkakrotnie tańsza, aniżeli inne preparaty na odchudzanie. Jej koszt całkowity zamyka się w około 5-10 złotych.

Zielona herbata – jak działa?

Zielona herbata to środek o działaniu pobudzającym pracę organizmu. Wspomaga cały układ trawienny. Do tego wspomaga również pracę jelit oraz nerek (może działać moczopędnie) – pozwala na efektywniejszą detoksację.

Poza tym, wykorzystywana może być również w profilaktyce chorób układu krążenia (między innymi nadciśnienia tętniczego) lub też leczenia zapalenia spojówek.

Parzenie zielonej herbaty

Zielona herbata dostępna jest w postaci suszu ziołowego. Drobno zmielone liście parzymy w proporcjach: 2-3 łyżki suszu na 1 L wody. Herbatę parzyć można dwukrotnie. Po pierwszym parzeniu napar działa pobudzająco, po drugim uspokajająco.

Warto przy tym zauważyć, że zielona herbata dostępna jest także w tabletkach (do połykania lub rozpuszczania). To forma, która od niedawna występuje na rynku. Jej efektywność kształtuje się na podobnym poziomie.

Trening redukcyjny: aerobik

Aerobik to forma aktywności fizycznej, która debiutowała w latach 60-tych ubiegłego wieku w USA. To właśnie społeczność Stanów Zjednoczonych dostrzegła problem otyłości, który stale się rozwijał i obejmował coraz większe grono osób. Za sprawą uczonych, a w szczególności Kennetha Coopera – amerykańskiego naukowca i lekarza N.A.S.A. podjęto trudy stworzenia planu treningowego, który pozwoli poprawić ogólną kondycję organizmu i zrzucić nadmiar zbędnych kilogramów.

Początkowo aerobik był formą choreografii, którą realizowano w rytm muzyki. Mówiono o aerobiku tanecznym i gimnastycznym. Dzisiaj, definicja tej formy aktywności fizycznej jest znacznie szersza i obejmuje zdecydowanie większą ilość form i typów treningu.

Aerobik dziś, czyli co stanowi tzw. aeroby?

Trening aerobowy (tlenowy) to każda forma aktywności fizycznej, której celem jest poprawa pracy układu krążeniowo-oddechowego oraz redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia tego typu definiowane są przez trzy kluczowe zasady, a mianowicie:

  1. Trening powinien być ogólnorozwojowy.
  2. Trening musi być realizowany z intensywnością równą 60-85% tętna maksymalnego.
  3. Objętość treningowa nie może być mniejsza niż 120 minut w ciągu tygodnia.

Ograniczenia co do formy nie istnieją. Aerobikiem można określić bieganie, jazdę na rowerze, jazdę na rolkach. Ważne, by była realizowana zgodnie z powyższymi zasadami.

Efektywność aerobiku, czyli dobór formy do możliwości danej jednostki

Niewątpliwą zaletą tej formy treningowej jest możliwość doboru formy, intensywności, objętości i częstotliwości ćwiczeń do możliwości fizycznych i czasowych danej jednostki. Regulowanie tempa, obciążenia treningowego i długości treningu pozwala całkowicie dostosować formę treningową.

Dla przykładu – kobietom starszym, mało aktywnym zaleca się aqua aerobik. Mężczyznom, młodym i silnym jazdę na rowerze lub aerobik hi-low, kobietom z nadwagą – jazdę na rowerze itd.. Dobór lekcji jest kwestią indywidualną. Zajmują się nią trenerzy fitness, których doświadczenia pozwala na wybór najefektywniejszej formy treningowej dla konkretnej jednostki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *