Co zrobić aby szybko pozbyć się nadwagi? Jak szybko schudnąć?

Odchudzanie to temat o którym napisano już nie jedną książkę. Czy słusznie? W naszej ocenie – niekoniecznie. Wszak, to proces, który powinien być banalnie prosty. Niestety wielu „ekspertów” robi z tego magię. Prawda jest jednak bolesna – nie ma innej drogi do zgrabnej sylwetki niż wymagająca dieta i ciężki trening.

Wymagająca dieta, czyli…

Jadłospis osoby odchudzającej się pod żadnym pozorem nie powinien mieć głodówkowego charakteru. Takie rozwiązanie jest niezdrowe i stanowi niemal gwarancję efektu jojo (powrót do normalnej wagi po zakończeniu „głodowania”).

Dieta powinna być:

  1. Pełnowartościowa
  2. Zbilansowana
  3. Zdrowa

W przypadku niewielkiej nadwagi, wystarczy, że lekko zmodyfikujesz nawyki żywieniowe i zastosujesz się do poniższych zasad:

Mniej ale częściej – liczba posiłków w diecie powinna być równa 5-6.

Minimum 3 litry wody dziennie – woda ułatwia trawienie.

Pierwszy posiłek najbardziej obfity – Śniadanie musi być najbardziej obfite. Jego konsumpcja powinna następować maksymalnie do 1 godziny po przebudzeniu.

Białkowa kolacja – Ostatni posiłek powinien być wolny od węglowodanów. Spożywać go należy do około 3 godzin przed snem (nie później!).

Ciężki trening, czyli..

Trening na odchudzanie powinien być wymagający. Jego intensywność może osiągać nawet 85% tętna maksymalnego.

Niezwykle ważnym jest zastosowanie progresji – zmiany obciążenia treningowego (podwyższenia) wraz z każdym kolejnym treningiem. Wszak, dzięki temu organizm będzie na nowo stymulowany. W przeciwnym wypadku może dojść do przyzwyczajenia się i braku większych efektów.

Liczba sesji treningowych i ich objętość jest kwestią indywidualną, uwarunkowaną możliwościami – zarówno czasowymi, jak i fizycznymi. Zaleca się jednak, aby łączny czas treningu (jednej sesji) był nie krótszy niż 45 minut. Wynika to z faktu, iż dopiero po kilkunastu minutach organizm rozpoczyna pobieranie (spalanie) energii z tkanki tłuszczowej.

Suplementacja, czyli… zielony jęczmień

Młody jęczmień to coraz częściej wykorzystywany suplement przez osoby, które dbają o kondycję fizyczną swojego organizmu. Zielony jęczmień bogaty jest w błonnik, witaminę C oraz beta-karoten. Posiada liczne właściwości pro-zdrowotne. Jest wykorzystywany również w procesach odchudzających organizm.

Zielony jęczmień wykazuje liczne właściwości pro-zdrowotne. Przede wszystkim, wykazuje właściwości: przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwwirusowe. Młody jęczmień pozytywnie wpływa również na zmiany skórne, cukrzycę oraz choroby sercowo-naczyniowe.

Suplement ten z powodzeniem wykorzystywany jest również w stomatologii, gdzie może spełniać rolę preparatu do odświeżania oddechu.

Zielony jęczmień, a odchudzanie

Tak duża popularność suplementów diet z młodym jęczmieniem to przede wszystkim efekt właściwości wspomagających odchudzanie. Efektywność tego preparatu uwarunkowana jest dużą zawartością błonnika w składzie.

Błonnik odpowiada między innymi za:

  • tempo rozkładu węglowodanów (znacznie wydłuża, pozwalając czerpać energię z pożywienia znacznie dłużej)
  • regulację rytmu wypróżnien
  • perystaltykę jelit
  • oczyszczanie organizmu z toksyn i produktów ubocznych procesów przemiany materii
  • uczucie sytości, zahamowanie apetytu

Regularne spożywanie błonnika poprawia kondycję całego organizmu, zarówno od strony fizycznej, jak i psychicznej.

Zielony jęczmień, jako naturalne źródło błonnika jest zatem suplementem niezwykle skutecznym. Efektywność preparatów opartych o błonnik wielokrotnie była potwierdzana badaniami klinicznymi. Co więcej – produkty tego typu nigdy nie wywoływały skutków ubocznych. Zbyt duża ilość spożytego błonnika (przedawkowanie) może skutkować jedynie biegunkami.

Z całą pewnością zielony jęczmień to suplement warty polecenia – zarówno jako wspomagacz odchudzania, jak i preparat profilaktyczny. Korzyści z regularnego stosowania młodego jęczmienia jest mnóstwo, dlatego też jak najbardziej zalecamy wypróbowanie tego suplementu w swojej diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *